Wednesday, December 7, 2011

penting,saje2,bolok..return..

assalamualaikum dan salam sejahtera..
lama menyepi bukan kerana ku lari
tetapi menyepi kerana kesibukan diri..


termenung ku sendiri mngenang nasib ku yang bermacam2..
telah lama ku menyepi dari memboloki diri ini dgn blogku..
jari jemari ku kekok nk tulis kembali..
otakku lesu tidak berseri..
nape auw aku bolok ae.

aku nk cite sket2 je..
aku menyepi kerana terlalu bz sblom ini..
tapi alhamdulillah sumenye sudah selesai sikit demi sdkit..

perjalananku sebagai seorang student sem 7 atau sem akhir d unikl msi sgtlah mencabar dgn 
thesis atau fyp atau psm yang menghantui diriku..
aku pasrah dengan sume itu..
aku laluinya dgn tabah..
dgn senyuman menawan bab senyuman colgate ataupom darlie.
disini aku belajar mencari identiti diri..
aku lemah ntuk berdiri..
tp yg pasti aku telah lalui sume itu dengan muka yang berseri..
hahaha..
november adalah bulan speselku.
diawalnye aku telah bz degan fyp..
akhirnye fyp aku tewaskan dgn syuman yg berseri..
aku bertarung berjuang dgn mempersembahkan semua perjalan fyp ku kepada panel atau juri..
juri terpegun lalu memberi isyarat bhwa aku berjaya lalui nye..
repot fyp@hardcover menyusuli..
aku pening,serabut memikiri..
tp aku berjaya gagahi 
akhirnye siap juga hardcover ku itu.
alhamdulillah syukur pada ilahi..

16112011..


ape kejdahnya aku uplod pic jersi pink no 22 bertag tu..
ape musibahnya??ape akibatnye??
aku sendiri sedang pk..
mengapa,kenapa..
akhirnya aku sedari ..
22 tu no yg menunjukkan usiaku ditahun 2011 ini..
tepat 16112011..
aku telah ulang tarikh lahirku yg ke 22 tahun..
sekali lagi aku ucapkan syukur alhamdulillah pd ilahi kerana sampai usia ini aku telah dpt hdup scra free didunia yang fana ini..
pelbagai ragam manusia aku temui,pelbagai rupa,usia,pangkat dan pelbagai lagi yg xdapat aku tulisi..
hahahaha..
papepom harijadi ku kali ini jatuh ditengah2 final examku di semester seven..

sesetengah kawanku je yang mengingati birthday ku ini..
aku ucapkan terima kasih pada sume yg wish besdayku ini.
adioh??"dopleh sutir habuk pong ag" sadis...
hahaha..tua2 pong nk adioh ag orp..dop malu guh r..
cukuplah disini pasal ulang tahun lahirku ini..

NOVEMBER LAGI...
november lagi menceritakan pelbagai reaksi dari diriku ini..
aku terpaksa lalui final exam sem 7 itu..
seperti bese..
bila stdy week mncul aku jadi kelam kabuk stdy..
tapi apekan daya.
malas juga menghantui diriku ini..
3 paper harus aku lalui..
dengan yakin dan berbekalkan takwa n redha aku gagahi menuju dewan pepriksaan..
bersenjatakan pen slip n id aku berjaya lalui sumenye iiii..
aku senyum lebar bila exam abes..
syukur alhamdulillah..
kini tinggallah stu lagi praktikal iii yg harus aku lalui di semester 8 sblom aku mencapai langit biru berjubah dan memegang segulung ijazah.insyaAllah
itu impianku dari kecil yang disokong kuat ahli keluargaku terutamanya ku n umi..

sebelom ku telupa..
di awal november lagi..
aku kembali pulang ke gagang iaitu felda lepar hilir 3..
untuk ape..
kalu kamu tertanye2
aku apetah lagi..
senyum sendiri..
kerana aku berjaya berdiri melihat kenduri abang sulongku bernikahi..
hahaha..
majlis sambut menantu berjalan lancar diumahku yang dihadiri oleh ramai sanak saudaraku..
sungguh meriah dan penat..
tp hepi..
seoarang lagi ahli keluarka baruku diterima..
aku bersyukur sumenya selesai..
ALHAMDULILLAH..

november bercerita lagi..
kali ini mungkin buat ku sedikt sedih tetapi aku terima ngan hati yang redha.
my lovely wife@car TW1600 is excident..
tgk bwh ni..
 lokasi:banggol air lilih,dekat jambatan slekoh batu 6.
tarikh:26112011 pukul 10 malam.

kemalangan melibatkan 4buah kete..
salah sbuah kete je..yg len terlibat sama termsuk kete aku.
kna langgar dr arah depan..
sabo jela..
kete duk di wad skang..

ok akhir kata dr sy NOVEMBER menceritakan segalanya..
pelbagai suka duka aku lalui..
pelbagai adegan n karenah berlaku d bulan november..
kini disember menjelma..
selamat tinggal november..
mengharapkan senyuman menawan d disember ini
papepom berlaku ingatlah ALLAH selalu.
REDHA N SABAR kata kuncinye..



bereh r lake orp..
jupe mula neh..
senyum sokmo..




No comments:

Post a Comment