Tuesday, May 22, 2012

outsteseng: part 1

assalamualaikum dan salam sejahtera

alhamdulillah didahului dengan mengsyukuri nikmat tuhan yang x berbelah bagi..
dapat kite hirup molekul2 oksigen bersama2 hidrogen(H2O) untuk proses penyawaan..
bajet ayat sains ekpom..btol ke dop auw hoo..hahaha..janji bolok..
bese r bolok sket2 tp btol dah ase kte hirup H2O hoo..oksigen namanya..makanan kite paling penting untuk hidup..
ok ok ok..
kte berbalik pada tajuk aku arini hoo outsteseng part 1..
siap ade part ag lenim post aku..
bia xdop org baca pom hoo..
 firstly aku nk explain sket nape maksud outsteseng hoo takut2 ad org dop taw kan..
ke guane??
outsteseng adlah ayat aku sendiri reka r.
 outstation mean that u need to do a work at the out place of usual place u do work..
btol dop aku kabo hoo..
klu dop btol tlg r prbtolkan..
sy bdak baru blajo ni hoo..
ok part 1 of my outsteseng will story about:

  1. aku outsteseng ke kg halamanku di teranu=terengganu..
10may2012--12may2012
10am till 10am
 
 
 ok bermula jam 10pagi bertempat di rumah kakitangan pekerja kilang sawit felda lepar hilir 3 iaitu rumah familyku aku telah bersiap sedia bersama jentera proton satria GTI milik abgku..
kete pinjam je hoo..
dop mampu ag nk beli kete dri..
sabo2..
ok stret forward sbb aku taw awop2 mung malas nk baca nape aku bolok panjang2 ae sebab dop sedap op
ok pada  10/05/2012 tepat kol 10 pagi aku bertolak ke teranu
tp
aku sebenarnye g bndar kuatang luu..
shoping sket..
bli hdiah ntuk babygurl mmber aku..
pastu dlm kol 1230 gitu aku bertolak plak dari kuatang ke teganu..
ok aku sapa ganu pkul 415pm gtu r..
sapa d ganu aku stret ke pata epot trus.. dop blk uma ag sbb lapo dop mkn ag shrian hoo..
nipu r dop mkn ag..
pdhal srpan pg dah tp dop lunch kan..
hoo yea r dop lunch op.. 
jadi lapo r gop poseng dua..
 aku dop ingat dah nama restaurant or kdi mkn aku g mkn ns grg ikan masin+kepok 2ya+cocnut shake+perghhh alhamdulillah kenyang n murah rezeki..
lepak plop tepi pata dengan angin dop sipul2 bhsa dah tp berapok angin..
sedap molek..
satu lg nikmat allah..
jd nikmat allah yang mana lagi kamu mahu dustakan..
bersyukur la kite setiap saat kepada allah..
kite ni lemah sgt ekpom..
(peringat ke member2 n dri sendiri)
ok2..
lepas kenyang perut tu aku trus blah balik uma kat kg ku..
tp mana kg aku op..
mesti ad hok nk thu op..
nama kg aku senang je iaitu KG JERAM HULU TEPOH@JERAM TOKONG(nama glamer boh sbb ad tokong cina lam kg tu tp org cina xdop pom situ)
  ok stop situ..
belah malam plop aku kuo jam 10pm g bndar hjat dhti nk photostat geran tanah tp kedai ttup blake dah kat 7E plop dop leh wat n dop pandai sbb saiz A3..
lps tu trus g jupe nuddin saing lame..
dop lma mna pom benonye...
g jupe sbb nk g bli jersi ganu ori boh..
pastikan ori bru beli..hahaha
lepas tu nuddin ajop g mnum air kat kedai western food hok famous gop r kat ganu
terletak d waterfront teganu iaitu ZIE CORNER..
sedap lepak2 n minum2 santai sini boh..
tepi muara sungai teganu..
sejuk je mlm2..
ok malam tu kami2 3 org mnum air jew pahtu mkn frenchfries sebakul..
ok sebelum terlupa harga jersi ori rm65 yea..sape2 nok kabo r..kte bleh adjust..
next day=jumaat=11may2012..
pagi g joging kat bukit besor..
dang r kabak bukit tu 2 roung..
joging kat tman seroung..
dop lembik ag wlaupom da lma xjoging..
kuat ag r stamina aku op..
 hahaha
ptg plop 
g jalan2 pata epot n stdm gong badak..
stdm runtuh tu..
hjat nk tgk org men drift tp xdop plop..
jd g tgk org men scramblur jew..
phtu jln2 tepi pata tgk org..
lone ranger je boh..
mlm plop.. 
g mnum n mkn kat air buah pior@airbuohgelasbesor
kna kiwi susu sedan sglas+meesup+ayam bkr ayamas(melon sponsor)
perghhh..
skali lg kna ucap alhamdulillah murah rezeki..
bersyukur pd allah pemberi segala nikmat..
tgh mlm plop g karok oke kat plaza perdana teganu..
blik vvip trus sek ni tempah..
maroh ngat..
kna karok 2 jam mlm tu nenggok trus..
lma ngat dah ekpom aku dop karok hoo..
lebih krg sthun ade r..
lps karok g lpak mnum air plopp sglas phtu bru blk uma jam 3pg..
jalan sakang aku..
bese r lma dah dop lepak ngan mmber2..
skali lepak pah larut pagi r..hehe
skali skale boh..
 keesokanye plop=ari sabtu=12may2012
tdo sapa kol 9pg..
after bgun subuh k..
mayang diutamakan tdo dpertimbangkan..hehe
mayang tu penting boh..
jgn tgal plop..
dop baik, dosa besor..
 ok kol 10pg kuo dr uma lpas srpan pg ns myak sbgkus yg dbli oleh poksedra aku..
bese r pg2 mst wajib pokdre aku bli srpn ke aku kalu aku balik kg..
ayt bolok sket..
paham2kan r op..
ok 10 pg tu aku bertolak ke.......bersambung*
ok abes dah part 1 ousteseng di ganu kite..
nananana ganu kite..
sedap molek boh..

bereh r op..
jupe part 2 plop neh..
senyum sokmo..
 



 

2 comments:

  1. wohh. balik2 derak teruh. haha.

    bile au pok ding nk blanje ambe pulok eh. doh r kat zie corner tu sedak. hohoho

    ReplyDelete
  2. tgu akhir bln 5 ni ambe blk plop..
    ajok r din g mkn2 hoo..kna kat pata btu rakit jd gop hoo..byk stg clup tpg stu

    ReplyDelete